Χαμογελάω συχνά… Τρώω έξυπνα!

της Βάσιας Γκουντούρα

Σήμερα θα μιλήσουμε για τις τροφές αντί-stress, ή αλλιώς για τις τροφές που μας γεμίζουν ευφορία! Κι όμως υπάρχουν και εμείς σας τις υποδεικνύουμε.

Πολλές φορές έχουμε ένα αίσθημα κόπωσης, ατονίας και μελαγχολικής διάθεσης, το οποίο επηρεάζεται αρκετά από τη λανθασμένη διατροφή μας. Οι πολύ σημαντικές για το σώμα μας βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία που περιέχονται σε διάφορες τροφές μπορούν να θωρακίσουν το σώμα μας και να μας κρατήσουν δυνατούς και ενεργούς για πολλές ώρες. Γι’αυτό άλλωστε από μικρούς μας έλεγαν να τρώμε τα φρούτα και τα λαχανικά μας, καθότι είναι τροφές απόλυτα αναγκαίες για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας.

Αν εμβαθύνουμε, θα δούμε πως υπάρχουν κάποιες ορμόνες στον οργανισμό μας που μας φτιάχνουν τη διάθεση. Αυτές είναι οι λεγόμενες ενδορφίνες, οι οποίες λειτουργούν σαν φάρμακο κατά της κακής διάθεσης, η σεροτονίνη, που θεωρείται φυσικό ηρεμιστικό του νου, και η ντοπαμίνη, το «κλειδί» της ευφορίας.

Τρώμε λοιπόν «έξυπνα» με τροφές που ενεργοποιούν αυτές τις ορμόνες και μας κρατούν ευδιάθετους. Οι τροφές που μας φτιάχνουν το κέφι είναι:

  • Η σοκολάτα: Πολλές έρευνες έχουν συνδέσει την κατανάλωση της μαύρης σοκολάτας με την έκκριση των ενδορφινών και της σεροτονίνης, δηλαδή των φυσικών παυσιπόνων και αντικαταθλιπτικών ουσιών του οργανισμού.
  • Τα τροπικά φρούτα: Οι μπανάνες, η παπάγια, τα ακτινίδια και το μάνγκο είναι τροφές πλούσιες σε ένζυμα, αιθέρια έλαια, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Η κατανάλωσή τους θεωρείται ότι αυξάνει την έκκριση των ενδορφινών, των ενδογενών ουσιών της ευχαρίστησης που παράγει ο οργανισμός μας.
  • Τα καρύδια: Χάρη στην περιεκτικότητά τους σε αμινοξέα, μαγνήσιο και αντιοξειδωτικά, τα καρύδια βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος και επιταχύνουν τη δράση των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου, γεγονός που θεωρείται ότι δρα κατά της θλίψης (παρόμοια συστατικά έχουν και τα παντζάρια). Επίσης, η δράση τους ενισχύεται και από το γεγονός ότι περιέχουν ω-3 λιπαρά οξέα. Μια χούφτα καρύδια είναι ένα υγιεινό και θρεπτικό σνακ.
  • Τα ψάρια: Τα λιπαρά ψάρια (π.χ. οι σαρδέλες, το σκουμπρί, οι ρέγγες, ο σολομός) είναι πηγή των ω-3 λιπαρών οξέων, τα οποία έχει αποδειχθεί, βάσει ερευνών, ότι βελτιώνουν τη μνήμη και τη διάθεση. Συνιστάται να τρώμε ψάρια τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα.
  • Ο λιναρόσπορος: Οι σπόροι του λιναριού, καθώς και το έλαιό του, είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα (όπως τα ψάρια και τα καρύδια), καθώς και σε αντιοξειδωτικά. Μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε σε σαλάτες αλλά και στα δημητριακά πρωινού αφού πριν τον μουλιάσουμε λίγες ώρες σε νερό για να μαλακώσει.

Ωστόσο, αν και οι ορμόνες αυτές μας επηρεάζουν θετικά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως η διάθεση μας και η ικανοποίηση μας είναι στο χέρι μας. Δοκιμάστε λοιπόν, εκτός της ισορροπημένης διατροφής:

  • να αθλείστε ώστε να κρατάτε τη διάθεσή σας στα ύψη και το σώμα σας σε φόρμα
  • ·ένα νέο πρόγραμμα στο γυμναστήριο, όπως τη γιόγκα, το πιλάτες , τη zumba
  •  μια νέα δραστηριότητα, όπως πχ. πεζοπορία και ποδήλατο στο βουνό

Και μην ξεχνάτε να γελάτε, καθώς αυξάνει τα επίπεδα των ενδορφινών και της σεροτονίνης. Όλα αυτά δρουν κατά της κατάθλιψης και θωρακίζουν τον οργανισμό μας ενάντια στις «συννεφιασμένες» μέρες!

Ετικέτες: , ,

Related Posts

Βάσια Γκουντούρα
by
Previous Post Next Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

26 shares

See You In FB