Τροφές που μας ζεσταίνουν το χειμώνα

της Βάσιας Γκουντούρα

Όταν το κρύο είναι τσουχτερό, το σώμα μας κρυώνει και πολλοί τείνουν να τρώνε «λάθος» γεύματα, έτσι ώστε να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες του οργανισμού. Μπορεί όντως η κατάλληλη διατροφή να μας ζεστάνει; Φυσικά και μπορεί. Υπάρχουν τροφές οι οποίες μας βοηθούν να κρατήσουμε το σώμα μας ζεστό, δίνουν πληθώρα από χρήσιμες θερμίδες και αποτελούν εφόδιο για τις δύσκολες, παγωμένες μέρες.

Για την καλύτερη αντιμετώπιση του κρύου, πρέπει να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες (ρύζι, μακαρόνια), με σκοπό να μπορέσει ο οργανισμός να έχει την απαιτούμενη ενέργεια που θα του επιτρέψει να διατηρήσει τη θερμοκρασία του.

 

Άλλες τροφές ιδανικές για το κρύο είναι:

  • Δαμάσκηνα, σταφίδες, αποξηραμένα σύκα: Δίνουν ενέργεια στον οργανισμό. Κορυφαίο αντιοξειδωτικό και ενεργειακό τρόφιμο, η σταφίδα περιέχει πολύτιμα ιχνοστοιχεία.

 

  • Τραχανάς, σούπες: Περιέχουν άμυλο και μπορούν να «εφοδιάσουν» τον οργανισμό με ενέργεια. Η κατανάλωση των υγρών και ιδιαίτερα ζεστών, αποτρέπει την αφυδάτωση και αυτό με τη σειρά του, συμβάλλει στην πρόληψη της υποθερμίας. Ενυδατώνουν τον οργανισμό μας διότι τις ημέρες με έντονο κρύο ξηραίνονται το δέρμα και οι βλεννογόνοι, ενώ η δίψα μας μειώνεται και δεν πίνουμε αρκετό νερό. Οι σούπες με όσπρια, όπως η παραδοσιακή φασολάδα, είναι ένα από τα πιο έξυπνα πιάτα για την κρύα περίοδο του χειμώνα. Η κοτόσουπα βρίσκεται και αυτή στην κορυφή της λίστας των τροφών, αφού περιέχει ψευδάργυρο λόγω του κοτόπουλου, ο οποίος ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Τέλος, για όσους έχουν ήδη κρυολογήσει, η ζεστή σούπα μαλακώνει τον ταλαιπωρημένο από τον βήχα λαιμό.

 

  • Κόκκινες φακές: Περιέχουν σίδηρο και πρωτεΐνες, που είναι απαραίτητα στον οργανισμό τις κρύες μέρες. Έχει πιο απαλή γεύση από αυτήν της κοινής φακής και χρειάζεται μόλις 15 λεπτά για να ετοιμαστεί. Είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες και είναι πιο εύπεπτη, ειδικά για άτομα με ευερέθιστο έντερο.

 

  • Πιπεριές, πιπέρι και γενικά καυτερά φαγητά: Προκαλούν θερμογένεση στον οργανισμό και βοηθάμε το σώμα να ζεσταθεί ταχύτερα.

 

  • Τα μανιτάρια, το μπρόκολο, οι ξηροί καρποί και οι φακές είναι ιδανικά για το κρύο, αφού και θερμίδες μας δίνουν αλλά και πολλά στοιχεία που μας βοηθούν στην αντιμετώπιση του.

 

  • Το σκόρδο, επίσης, είναι ένα δυνατό όπλο στην φαρέτρα μας κατά των ιώσεων και του κρυολογήματος. Όπως και τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε (ελιές ελαιόλαδο, ξηροί καρποί) που είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες που θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μας προστατεύουν από το κρυολόγημα.

 

  • Ζεστά ροφήματα: Μια από τις καλύτερες επιλογές για τις κρύες ημέρες του χειμώνα, αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα φλιτζάνι ζεστό ρόφημα. Θα πρέπει όμως να είστε προσεκτικοί, διότι πολλά από τα έτοιμα ροφήματα αποτελούν βόμβες θερμίδων. Να προτιμάτε πάντα τα απλά ροφήματα όπως σκέτο καφέ, τσάι, χαμομήλι και να αποφεύγετε αυτά που έχουν πολύ γάλα, πολλή ζάχαρη και σαντιγύ.

 

  • Νερό: Μην ξεχνάς να πίνεις αρκετό νερό – συνήθως τον χειμώνα το αγνοούμε, επειδή δεν ζεσταινόμαστε και δεν ιδρώνουμε. Είναι όμως πολύτιμο όλες τις εποχές, γιατί αποτελεί βασικό στοιχείο όλων των ιστών. Οι ανάγκες του οργανισμού για ενυδάτωση είναι μεγάλες χειμώνα-καλοκαίρι. Το γεγονός ότι το αίσθημα της δίψας δεν είναι τόσο έντονο το χειμώνα, μας κάνει να παραμελούμε αυτή τη βασική ανάγκη.

 

Τέλος, δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο, όπως για παράδειγμα οι ξηροί καρποί, ή σε βιταμίνη C, όπως πορτοκάλια, ακτινίδια, γκρέιπφρουτ, καθώς δρουν προστατευτικά σε πιθανό κρυολόγημα. Όσο και αν κρυώνουμε, λοιπόν, μη φοβάστε τίποτα και θωρακίστε τον οργανισμό σας ενάντια στο κρύο και στα κρυολογήματα!

Ετικέτες: , , , , ,

Related Posts

Βάσια Γκουντούρα
by
Previous Post Next Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

16 shares

See You In FB