Τα μάτια, ο καθρέφτης της… τροφής!

της Βάσιας Γκουντούρα

Στη σύγχρονη εποχή και καθημερινότητα, τα μάτια μας είναι συνέχεια μπροστά από μια οθόνη. Είτε μιλάμε για οθόνη κινητού, υπολογιστή, τάμπλετ ή τηλεόρασης, αυτή η συνεχής καταπόνησή τους δε βγαίνει σε όλους μας σε καλό. Έτσι, πολλοί από εμάς στις μέρες μας καταλήγουν με προβλήματα όρασης, είτε ελαφριά είτε και βαριά. Και φυσικά εγώ είμαι εδώ για να αναφέρω τη χρησιμότητα της διατροφής σε κάθε είδους «πρόβλημα» υγείας, αφού η ισορροπημένη διατροφή μπορεί να μας βοηθήσει να προλάβουμε τυχόν μελλοντικά προβλήματα. Πάμε να δούμε, λοιπόν, τροφές που ίσως και να μη γνωρίζατε πως μπορούν να συμβάλλουν στη διατήρηση της καλής λειτουργίας της οράσεως μας:

Βατόμουρα (φράουλες, σμέουρα)

Αυτά τα φρέσκα και νόστιμα φρούτα του δάσους είναι άφθονα σε αντιοξειδωτικά, τα οποία είναι γνωστό ότι μειώνουν τον κίνδυνο πολλών οφθαλμικών προβλημάτων, ενώ είναι πλούσια και σε βιταμίνη C, η οποία μπορεί να προστατεύσει σημαντικά την υγεία των ματιών σας. Ακόμα, φαίνεται πως η λουτείνη που περιέχουν προστατεύει το μάτι, δημιουργώντας χρωστικές στην ωχρά κηλίδα, την ευαίσθητη περιοχή στο πίσω μέρος του αμφιβληστροειδούς χιτώνα, ενώ συμβάλλει και στην πρόληψη οφθαλμικών βλαβών που προκαλεί η υπεριώδης ακτινοβολία.

Καρότα

Τα καρότα είναι το πιο ευεργετικό λαχανικό για την καλή κατάσταση των ματιών μας. Είναι άφθονα σε βιταμίνη Α που αποτρέπει την νυχτερινή τύφλωση και είναι απαραίτητη για την υγεία των ματιών μας. Τα καρότα μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εκφύλισης ωχράς κηλίδας και του καταρράκτη λόγω της πλούσιας περιεκτικότητας σε αντιοξειδωτικά, β-καροτένιο, λυκοπένιο και λουτεΐνη.

Αυγά

 Ίσως δεν θα το πιστέψετε, αλλά τα αυγά μπορούν να βελτιώσουν την υγεία των ματιών μας. Περιέχουν βιταμίνη Α, σύμπλεγμα βιταμίνης Β, απαραίτητα λιπαρά οξέα και ψευδάργυρο. Δεν έχει σημασία πόσα καταναλώνετε, εφόσον περιλαμβάνονται στη διατροφή σας. Έτσι, βεβαιωθείτε ότι τα καταναλώνετε τακτικά στο πρωινό σας. Όχι μόνο θα βελτιώσουν την όρασή σας, αλλά λόγω και των πρωτεϊνών που περιέχουν, θα κρατήσουν το σώμα σας σε καλή κατάσταση!

Προϊόντα καλαμποκιού

 Το καλαμπόκι είναι πλούσιο σε βιταμίνη Β, θρεπτικά συστατικά, όπως η θειαμίνη και η νιασίνη. Το κίτρινο καλαμπόκι είναι μια πλούσια πηγή βήτα-καροτίνης που μαζί με την βιταμίνη Α αποτελούν στον οργανισμό μας, απαραίτητο συνδυασμό για τη διατήρηση της καλής όρασης και του υγιούς δέρματος.

Άγριος σολωμός και σαρδέλες

Ο σολωμός και οι σαρδέλες, καθώς και άλλα ψάρια του κρύου νερού περιέχουν ένα ω-3 λιπαρό οξύ, το DHA, το οποίο, εν ολίγοις, παρέχει διαρθρωτική στήριξη στις κυτταρικές μεμβράνες ώστε να ενισχύσουν την υγεία των ματιών. Αν και τα αφήσαμε για το τέλος, καλό είναι να μην παραλείπουμε τα ψάρια από τη διατροφή μας και να τα καταναλώνουμε τακτικά, καθώς φαίνεται πως μπορούν να βελτιώσουν την υγεία των ματιών μας σημαντικά.

Τα μάτια είναι ο καθρέφτης της ψυχής λένε… Αλλά στην δική μας επιστήμη, τα μάτια είναι ο καθρέφτης της διατροφής. Το σώμα μας μας στέλνει πάντα κάποια σημάδια ώστε να το ακούσουμε και να το προσέξουμε! Αν, λοιπόν, σας ταλαιπωρεί κάποια ασθένεια οράσεως ή καλύτερα θέλετε να προφυλάξετε τα μάτια σας, βάλτε τους την ασπίδα της υγιεινής διατροφής και μη φοβάστε για τίποτα!

Ετικέτες: , , , , , , ,

Related Posts

Βάσια Γκουντούρα
by
Previous Post Next Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 shares

See You In FB