Πώς θα επιταχύνω το μεταβολισμό μου εύκολα και γρήγορα;

της Βάσιας Γκουντούρα

Μεταβολισμός. Μία λέξη που ακούμε συνέχεια τα τελευταία χρόνια. Τι είναι όμως πραγματικά; Είναι όντως ο μεταβολισμός μας υπαίτιος για την καθυστέρηση της μείωσης του βάρους μας; Και αν ναι πως θα τον ενεργοποιήσουμε;

Ο βασικός μεταβολισμός (ΒΜ ρυθμός) είναι το σύνολο της ενέργειας, θερμίδες δηλαδή, που χρειαζόμαστε σε κατάσταση ηρεμίας για ένα 24ωρο ώστε να εκτελέσουμε βασικές λειτουργίες του οργανισμού. Διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο και επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως η ηλικία, η κληρονομικότητα, η φυσική δραστηριότητα κ.ά. Συμπεριλαμβανομένης της ηλικίας, του ύψους, του βάρους και της φυσικής δραστηριότητας, προκύπτει η εκτιμώμενη ενεργειακή κατανάλωση, δηλαδή ο αριθμός των θερμίδων που χρειαζόμαστε ημερησίως με βάση τους παραπάνω παράγοντες.

Άρα: Όσο πιο υψηλός είναι ο μεταβολισμός σας, τόσο πιο πολλές θερμίδες μπορείτε να προσλαμβάνετε χωρίς να παίρνετε βάρος.

Αρκετές φορές, λοιπόν, η καθυστέρηση του μεταβολισμού μας είναι ο λόγος που αυξάνονται τα κιλά μας. Ωστόσο ας μην ξεχνάμε πως η μειωμένη έως καθόλου σωματική μας δραστηριότητα, οι κακές μας διατροφικές συνήθειες καθώς και η αμέλειά μας για το ετήσιο check up ίσως είναι στον ίδιο βαθμό  βλαβερά για την αύξηση του σωματικού μας βάρους.

Εύκολοι τρόποι για να ενεργοποιήσουμε το μεταβολισμό μας είναι:

  • Η ενυδάτωση του οργανισμού μας πίνοντας 8-10 ποτήρια νερό ημερησίως.
  • Η κατανάλωση μικρών και συχνών και γευμάτων κάθε 2-3 ώρες περίπου.
  • Άσκηση οποιουδήποτε είδους 2-4 φορές την εβδομάδα για 20 λεπτά.
  • Κατανάλωση πρωινού γεύματος σε σύντομο χρονικό διάστημα απ’το ξύπνημά μας.
  • Επαρκής πρόσληψη βιταμινών συμπλέγματος Β και μαγνησίου. Διατροφικές πηγές είναι οι εξής: κρέας, αυγά, ξηροί καρποί, σκουροπράσινα λαχανικά όπως μπρόκολο, σπανάκι και σπαράγγια.
  • Η κατανάλωση τροφών που «αυξάνουν» το μεταβολισμό.

Τέτοιες τροφές είναι:

1)Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι περιέχει συστατικά όπως κατεχίνες, πολυφαινόλες και καφεΐνη τα οποία θεωρείται πως επιδρούν στη διαδικασία της θερμογένεσης και της λιπόλυσης,δηλαδή της κινητοποίησης του λίπους. Το «Harvard Women’s Health Watch» αναγνωρίζει τη θεραπευτική δύναμη του πράσινου τσαγιού, που οφείλεται κυρίως στις κατεχίνες, πανίσχυρα αντιοξειδωτικά που βρίσκονται στα φύλλα του.Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Journal of the American College of Nutrition», με ένα φλιτζάνι τσάι ο ρυθμός οξείδωσης (καύσης) του λίπους αυξάνεται 10% έως και μιάμιση ώρα μετά την κατανάλωσή του. Μπορείτε να το καταναλώσετε είτε ζεστό είτε και ως κρύο ρόφημα,το οποίο προτιμάται πολύ κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

2)Καφεΐνη

Η καφεΐνη θεωρείται ότι επιταχύνει το μεταβολισμό έως και 2 ώρες μετά τη λήψη της. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι εμπεριέχεται σε συμπληρώματα διατροφής για την απώλεια βάρους. Η καφεΐνη διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα κι έτσι ενισχύει το μεταβολισμό. Παράλληλα, ο καφές περιέχει πολύτιμα αντιοξειδωτικά. Μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Journal of Applied Physiology, δείχνει επίσης ότι ο καφές μετά τη γυμναστική αυξάνει τα επίπεδα γλυκογόνου στους μύες, με αποτέλεσμα να αναπληρώνονται ταχύτερα τα αποθέματα ενέργειας του οργανισμού. Ο καφές θα πρέπει φυσικά να καταναλώνεται χωρίς ζάχαρη ή γάλα. Καλό είναι, πάντως, να μην υπερβαίνουμε τα 3 φλιτζάνια ημερησίως.

3)Καυτερές πιπεριές

Η ουσία καψαϊκίνη, που περιέχεται στις κόκκινες πιπεριές (τσίλι), έχει συσχετιστεί με την αύξηση των καύσεων, καθώς ενισχύει τη θερμογένεση και αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό. Παλαιότερη έρευνα του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ είχε δείξει ότι η κατανάλωσή της οδηγεί στην αύξηση της οξείδωσης του λίπους στον λιπώδη ιστό και το ήπαρ και στη μείωση του κοιλιακού λίπους. Προσεκτική κατανάλωση πρέπει να κάνουν όσοι έχουν ευαισθησία στο στομάχι και το έντερο.

4)Προϊόντα ολικής άλεσης

Το σώμα μας καίει τις διπλάσιες θερμίδες προκειμένου να διασπάσει και να απορροφήσει τροφές ολικής άλεσης και ειδικά όσες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες (π.χ. βρώμη, καστανό ρύζι, μαύρο ψωμί).

Βέβαια κάποιοι είναι πιο τυχεροί αφού η κληρονομικότητα επηρεάζει τον οργανισμό μας κατά 7%.Έτσι δεν χρειάζεται να προσπαθήσουν και πολύ.

Εάν μέσω της δίαιτας και άσκησης δεν μπορείτε να χάσετε το περιττό σας βάρος, συμβουλευτείτε το γιατρό και τον διαιτολόγο σας.

Ετικέτες: , ,

Related Posts

Βάσια Γκουντούρα
by
Previous Post Next Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

26 shares

See You In FB