Νεανικό Δέρμα: Πώς να το αποκτήσω;

της Βάσιας Γκουντούρα

Θέλεις το δέρμα σου να δείχνει νεανικό ό,τι κ αν γίνει, να είναι λαμπερό και φωτεινό; Σίγουρα μπορείς να το καταφέρεις αν το προσέχεις και αν καταναλώνεις τις σωστές τροφές. Η γήρανση είναι μια φυσιολογική διαδικασία, η οποία όμως συχνά επιταχύνεται, με σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία και την εξωτερική μας εμφάνιση. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και κυρίως η διατροφή είναι υπεύθυνα για τα επιπλέον χρόνια που αποτυπώνονται στο πρόσωπό μας. Ποιες είναι, λοιπόν, οι τροφές που μας βοηθάνε να διατηρήσουμε νεανικό το δέρμα μας και μας απομακρύνουν από τη γήρανση;

Βιταμίνη C


Ίσως η πιο σημαντική βιταμίνη για να δεις το δέρμα σου να ξαναγεννιέται. Η βιταμίνη C ενεργοποιεί την παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης, καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες, αναστρέφει τη διαδικασία φωτογήρανσης, μειώνει τις δυσχρωμίες και αυξάνει τη φωτεινότητα του δέρματος. Είναι ένα μεγάλο όπλο, που μπορείς να το έχεις στο πιάτο σου για να διατηρηθεί νεανικό το δέρμα σου. Βιταμίνη C μπορούμε να βρούμε σε μανταρίνια, πορτοκάλια, λεμόνια, γκρέηπφρουτ, ακτινίδια, μούρα, δαμάσκηνα, κόκκινες πιπεριές, κουνουπίδι, φράουλες και όσπρια.

Ωμέγα 3
Τα Ω3 είναι τα απαραίτητα λιπαρά οξέα που ο οργανισμός θα πρέπει να τα πάρει από εξωτερικές πηγές, καθώς δε μπορεί να τα συνθέσει εξ ολοκλήρου μόνος του. Τα Ω3 λιπαρά οξέα βοηθούν το σώμα στο να αντιμετωπίσει φλεγμονές και ασθένειες του δέρματος, όπως η ψωρίαση και το έκζεμα. Μπορείς εύκολα να προσλάβεις τα Ωμέγα 3 από το σπασμένο λιναρόσπορο, τα καρύδια, τα φουντούκια, το μπρόκολο και το κουνουπίδι.

Προϊόντα ολικής άλεσης
Ο πιο εύκολος τρόπος για να βάλεις προϊόντα ολικής άλεσης στη διατροφή σου είναι να τα συμπεριλάβεις στο πρωινό σου. Μπορείς να βάλεις νιφάδες ή sticks (επέλεξε καλύτερα αυτά που δεν περιέχουν ζάχαρη), και να φτιάξεις ένα ωραίο πρωινό γεύμα εμπλουτισμένο και με ξηρούς καρπούς και κάποια αποξηραμένα φρούτα. Όλα με μέτρο και σε συνδυασμό με κάποιο φυτικό γάλα, μπορούν να σου δώσουν βιταμίνες από το σύμπλεγμα Β που κρατούν ενυδατωμένη και καθόλου ξηρή την επιδερμίδα, βιταμίνη Ε, φυτικές ίνες, σίδηρο και αρκετά ακόμη στοιχεία που χρειάζονται και το δέρμα και ο οργανισμός σου.

Σελήνιο
Αυτό το ισχυρό αντιοξειδωτικό, το βρίσκουμε σε φυστίκια, ηλιόσπορους, ψαρικά, ντομάτες και μπρόκολα. Σε συνδυασμό με τις βιταμίνες Ε και C, προστατεύει το δέρμα από την ηλιακή ακτινοβολία. Το σελήνιο βοηθά στο να μη εμφανίζονται οι κηλίδες στο δέρμα με το πέρασμα των χρόνων.

Βιταμίνη Ε

Έρευνες έχουν δείξει ότι η βιταμίνη Ε έχει μια πολύ ευεργετική δράση στη μάχη κατά της πρόωρης γήρανσης, λόγω της ισχυρής αντιφλεγμονώδους δράσης της. Προστατεύει το δέρμα από την περιβαλλοντική ρύπανση, και από την UV ακτινοβολία ενώ έχει ισχυρή αναπλαστική δράση. Επουλώνει, αναπλάθει κι ενισχύει την απορροφητική ικανότητα του δέρματος σε άλλα συστατικά. Ο καλύτερος τρόπος για να πάρετε την ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα βιταμίνης Ε είναι μέσω της διατροφής. Η βιταμίνη Ε βρίσκεται στις παρακάτω τροφές: φυτικά έλαια (όπως από φύτρο σίτου, αραβοσιτέλαιο και έλαια σόγιας), καρποί με κέλυφος (όπως αμύγδαλα, φιστίκια, φουντούκια κλπ), σπόροι (όπως οι ηλιόσποροι), πράσινα φυλλώδη λαχανικά (όπως το σπανάκι και το μπρόκολο), εμπλουτισμένα με βιταμίνη Ε, δημητριακά και χυμοί φρούτων.

Αβοκάντο
Αν δεν το έχεις κάνει ήδη, καλό είναι να το εντάξεις στη διατροφή σου! Το μαγικό αβοκάντο είναι εξαιρετικό για το δέρμα. Έχει φυτικά λιπαρά και φυτοθρεπτικά συστατικά, βιταμίνες Α, D και Ε που βοηθούν το δέρμα να φαίνεται και να είναι λείο κατά τη διάρκεια των χρόνων. Εξαιρετικό είναι και το λάδι αβοκάντο και για να το βάζεις στο δέρμα σου ή και στα μαλλιά. Δοκίμασε το.

Ελαιόλαδο
Αν είσαι πάνω από 30, τότε το ελαιόλαδο, είναι απαραίτητο για τη διατήρηση του λαμπερού αλλά και νεανικού δέρματος. Δε χρειάζεσαι πολύ, μόνο 2 κουταλιές της σούπας την ημέρα(συμπεριλαμβάνεται και το ελαιόλαδο που χρησιμοποιείται στα μαγειρευτά φαγητά). Αυτή η ποσότητα φαίνεται ότι είναι αρκετή για να δώσει στον οργανισμό σου τα μονοκορεσμένα λιπαρά οξέα, που περιέχει το ελαιόλαδο κατά 75%, που χαρίζουν νεανικό δέρμα. Επιπλέον, περιέχει και πολυφαινόλες, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες, άρα και από την πρόωρη γήρανση.

Ρετινόλη
Η ρετινόλη είναι μια ενεργή μορφή της βιταμίνης Α, με περιορισμένη διάρκεια ζωής και πολλαπλές δράσεις. Έχει ευεργετικές ιδιότητες ενάντια στην ακμή, ενώ αποτελεί και το βασικό συστατικό πολλών κρεμών αντιγήρανσης, καθώς αναπλάθει, αναδομεί την επιδερμίδα και της χαρίζει σφριγηλότητα. Η ρετινόλη ενισχύει την κυτταρική ανανέωση και την παραγωγή κολλαγόνου, καθώς επιδρά στις ανώτερες στοιβάδες του δέρματος, οδηγεί σε μείωση των ρυτίδων και των γραμμών. Παράλληλα, βελτιώνει την υφή της επιδερμίδας, χαρίζοντάς της λάμψη. Ρετινόλη μπορούμε να προσλαμβάνουμε από τα καρότα, τις ντομάτες και τα βερίκοκα.

Η προστασία του δέρματός μας είναι σημαντική, καθώς και η συντήρησης της λείας επιδερμίδας μας στο πέρας των χρόνων. Μην χάνεις χρόνο, κατανάλωσε κι εσύ τις τροφές που θα αναγεννήσουν και θα αναζωογονήσουν το δέρμα σου. Να θυμάσαι πως ο σύμμαχος μας στη διάρκεια των χρόνων είναι η σωστή διατροφή και η διατήρηση της υγείας μας!

Ετικέτες: , , , , , , , ,

Related Posts

Βάσια Γκουντούρα
by
Previous Post Next Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

36 shares

See You In FB