Έξυπνα σνακ για το βραδινό τσιμπολόγημα

της Βάσιας Γκουντούρα

Τι σημαίνει στην πραγματικότητα η ξενόφερτη έννοια «σνακ» και πόσο σωστά τελικά την χρησιμοποιούμε; Η έννοια του σνακ, στην πραγματικότητα, είναι η κατανάλωση ενός μικρού γεύματος που θα μας χορτάσει μέχρι να έρθει η ώρα να ξανακάτσουμε στο τραπέζι. Από την άλλη, η σωστή επιλογή σνακ μπορεί να μας κρατήσει αδύνατους και υγιείς, αλλά και απόλυτα χορτάτους, χωρίς να νιώθουμε την ανάγκη να τσιμπολογήσουμε εκείνα τα ξεχασμένα πατατάκια ή να εξαφανίσουμε το κομμάτι τούρτας που μας «φωνάζει» από το ψυγείο. Ας ρίξουμε μια ματιά στις παρακάτω έξυπνες και υγιεινές επιλογές είτε για τα απογευματινά είτε για τα βραδινά σνακ μας :

1 φλιτζάνι ποπ κόρν αντί για σπόρια

Ίσως το πιο διαδεδομένο σνακ για οποιαδήποτε δραστηριότητα περιλαμβάνει οθόνη μπροστά μας, τα ποπ κορν μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύ υγιεινό σνακ αν μαγειρευτούν σωστά. Προτιμήστε να τα φτιάξετε χωρίς βούτυρο, αλλά με λάδι και αντί για αλάτι, προσθέστε τους στο τέλος λίγη τριμμένη παρμεζάνα, ρίγανη ή τριμμένο σκόρδο. Οι φυτικές τους ίνες θα κρατήσουν την πείνα μακριά σας τις επόμενες ώρες και η πρωτότυπη γεύση τους θα σας συνεπάρει.

½ κεσεδάκι γιαούρτι με λίγα λιπαρά σε συνδυασμό με 1 κ.σ. αποξηραμένα κράνμπερις και λιναρόσπορο

Το γιαούρτι ήταν πάντα μέσα στις εύκολες λύσεις για ένα χορταστικό σνακ ή ακόμη και βραδινό γεύμα. Προσθέτοντάς του λιναρόσπορο, όμως, το «ανεβάζετε» κατηγορία, καθώς οι μικροί αυτοί σπόροι φαίνεται πως κάνουν μεγάλη δουλειά. Σύμφωνα με μια δανέζικη μελέτη που έχει δημοσιευτεί στο περιοδικό Appetite, όσοι κατανάλωναν συμπληρώματα με 2,5 γραμμάρια φυτικών ινών από λιναρόσπορο (δηλαδή περίπου 1 κουταλιά της σούπας από τον ίδιο το λιναρόσπορο), ανέφεραν μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού σε σχέση με τους υπόλοιπους και κατ’ επέκταση έτρωγαν λιγότερο στη συνέχεια της ημέρας. Συν τοις άλλοις, ο λιναρόσπορος είναι πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που ωφελούν την καρδιά. Φυλάξτε τον στο ψυγείο, προκειμένου να διατηρηθούν και τα καλά του λιπαρά όσο το δυνατόν περισσότερο.

Αμύγδαλα

Μια χούφτα αμύγδαλα ανάμεσα στα γεύματα είναι ό,τι πρέπει για σνακ που θα διώξει την πείνα μακριά και ταυτόχρονα θα σας παράσχει ασβέστιο και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Προσέξτε, όμως, μην τα καταναλώσετε την ώρα που η πείνα σας έχει φτάσει στο ζενίθ, γιατί χρειάζεται περίπου μισή ώρα μετά την κατανάλωσή τους για να αισθανθούμε ότι έχουμε φάει. Καταναλώστε τα προτού η πείνα σας χτυπήσει την πόρτα και περάστε όλο το απόγευμα χωρίς… λιγούρες.

Φρυγανιά ή κριτσίνι ολικής άλεσης με τυρί κότατζ

Δεν αποτελεί έκπληξη η ύπαρξη του κότατζ σε μια λίστα με υγιεινά σνακ, αφού τα χαμηλά του λιπαρά και η πρωτεΐνη του, ειδικά η καζεΐνη που περιέχει, δρα έτσι ώστε να καταστέλλει την όρεξή μας. Δοκιμάστε το με φρυγανιά ολικής άλεσης, η οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και προσθέστε στο σνακ λίγη ρίγανη ή μαύρο πιπέρι για έξτρα γεύση.

Ψητά λαχανικά

Ακολουθώντας και πάλι τη λογική ότι θέλουμε να «τσιμπολογάμε» κάτι είτε μπροστά σε κάποια οθόνη είτε βιαστικά κι όχι να φάμε ένα κανονικό πιάτο φαγητό, τα ψητά λαχανικά μπορούν να αποτελέσουν την ιδανική λύση. Κόψτε λαχανικά εποχής της αρεσκείας σας σε φέτες, ψήστε τα στο γκριλ φούρνου για περίπου 40 λεπτά και σερβίρετε σε μια πιατέλα. Αν θέλετε, προσθέστε τους και μια σάλτσα μουστάρδας-μαϊντανού, που θα φτιάξετε με ελαιόλαδο, μουστάρδα, ξίδι, μαϊντανό, αλάτι και πιπέρι.

Μήλο με κανέλα

Μερικές φορές, όσο πιο απλό είναι ένα σνακ, τόσο το καλύτερο. Το μήλο είναι ιδανικό για να ρυθμίσει την πείνα σας και να σας απομακρύνει από το τσιμπολόγημα, καθώς το φρούτο αυτό αποτελεί καλή πηγή φυτικών ινών, σημειώνοντας την ίδια δράση με τα προηγούμενα σνακ. Προτιμήστε να το φάτε ολόκληρο κι όχι να πιείτε το χυμό του, γιατί σε αυτή την περίπτωση μεγάλο μέρος των φυτικών του ινών χάνεται. Χαρίστε του έξτρα γεύση με λίγη κανέλα και αν θέλετε βάλτε κομμάτια του φρούτου στο φούρνο και ψήστε τα.

Αυτές είναι μερικές υγιεινές και εύκολες επιλογές για γρήγορα σνακ. Θα σας βοηθήσουν ώστε να απομακρυνθείτε από τις περιττές θερμίδες που καταναλώνετε στις βραδινές λιγούρες. Επιλέξτε υγιεινά σνακ που θα σας ενθουσιάσουν με τις γεύσεις τους και θα απομακρύνουν το σώμα σας από την προσθήκη περιττών κιλών.

Ετικέτες: , , , , , ,

Related Posts

Βάσια Γκουντούρα
by
Previous Post Next Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 shares

See You In FB