10 θεραπευτικές τροφές που δε γνώριζες

της Βάσιας Γκουντούρα

Στη φύση γύρω μας, στον κήπο αλλά και στην κουζίνα μας θα συναντήσουμε πολλά ήδη φρούτων, λαχανικών, μπαχαρικών και χιλιάδες είδη τσαγιού. Οι ιδιότητες που κρύβει το καθένα από αυτά είναι μοναδικές, ενώ παράλληλα τα οφέλη για τον οργανισμό μας είναι τεράστια. Αρκεί μόνο να ψάξουμε τις ιδιότητες που κρύβει το καθένα ξεχωριστά και να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας εκεί που νοσεί.

Παρακάτω θα δούμε 10 τροφές που μας βοηθούν να ανακτούμε τις δυνάμεις μας είτε στην καθημερινή μας ρουτίνα, είτε συγκεκριμένα, θεραπεύοντας κάποια αρρώστια.

  • Μπανάνα
     Αρχηγός στην καταπολέμηση του στρες και του άγχους, η μπανάνα παρέχει στον οργανισμό μας την απαραίτητη ενέργεια, ενώ είναι και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά χωρίς να περιέχει πολλές θερμίδες. (Υπάρχουν 88 θερμίδες σε μία μπανάνα μεσαίου μεγέθους). Όταν αγχωνόμαστε, μειώνονται τα επίπεδα του καλίου μας και έτσι, τρώγοντας μια μπανάνα, λαμβάνουμε το κάλιο που μας λείπει, βοηθώντας στην ομαλοποίηση του καρδιακού παλμού μας και στέλνοντας οξυγόνο στον εγκέφαλο.
  • Χυμός πορτοκάλι
    Η ασπίδα στην κούραση! Ο χυμός πορτοκαλιού αποτελεί μια ισχυρή πηγή θρεπτικών συστατικών. Μας προσφέρει φλαβονοειδή, κάλιο, βιταμίνη C και φυλλικό οξύ, συστατικά που βοηθούν στη μείωση της μυϊκής κούρασης, ενώ παράλληλα αυξάνουν τις αντοχές μας.

  • Σταφίδες
    Δρούν κατά της υψηλής πίεσης του αίματος. Αν κάποιος είναι στα πρόθυρα υψηλής αρτηριακής πίεσης, οι μικροί αυτοί κύριοι, που είναι εύκολο τσιμπολόγημα μεταξύ των γευμάτων, είναι ίσως η σανίδα σωτηρίας του! Έρευνες σε προ-υπερτασικούς έχουν δείξει πως αυτά τα αθώα τσιμπολογήματα τρεις φορές την ημέρα για 12 βδομάδες ελάττωσαν σημαντικά την συστολική και διαστολική τους αρτηριακή πίεση. Αυτό οφείλεται στο υψηλό επίπεδο καλίου που περιέχουν.
  • Αχλάδι
    Κατά της υψηλής χοληστερόλης. Η υψηλή τους περιεκτικότητα σε πηκτίνη καθιστά τα αχλάδια ιδιαίτερα σημαντικά στην προσπάθεια για μείωση των επιπέδων χοληστερόλης.
  • Βερίκοκα
    Αποτρέπουν τις πέτρες στα νεφρά. Τόσο τα φρέσκα όσο και τα αποξηραμένα βερίκοκα είναι πλούσια σε κάλιο, το οποίο δρα ανταγωνιστικά στο νάτριο με αποτέλεσμα να μειώνει την κατακράτηση υγρών και κατ’ επέκταση να συμβάλλει στη μείωση του σχηματισμού λίθων στα νεφρά.

  • Σκόρδο
    Θεραπεία στη μυκητιασική λοίμωξη. Οι αντιμυκητιακές ιδιότητες του σκόρδου είναι γνωστές. Είναι μια εύκολη προσθήκη σε μια διατροφή κατά των μυκήτων , καθώς οι σκελίδες του μπορούν να συνθλίβονται και να προστίθενται στα τρόφιμα ή να τρώγονται ωμές.
  • Λάχανο
    Ισχυρός σύμμαχος ενάντια του έλκους. Στην πραγματικότητα πρέπει να καταναλώνετε το χυμό του λάχανου. Μπορείτε να τον φτιάξετε μόνοι σας στο μπλέντερ ή στον επεξεργαστή τροφίμων (αλλά μην ξεχάσετε να προσθέσετε λίγο νερό). Πρόκειται για ένα πολύ ισχυρό λαχανικό, ειδικό για τη θεραπεία του στομαχικού έλκους. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε λάχανο στις σαλάτες σας και σε άλλες συνταγές, καλύτερα όμως να το καταναλώνετε ωμό. Επίσης, ανακουφίζει από τα συμπτώματα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης.

  • Πατάτες
    Βάζουν τέλος στους πονοκεφάλους. Είναι πλούσιες σε κάλιο, ένα στοιχείο το οποίο μπορεί να σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε την αφυδάτωση. Η ψητή πατάτα φαίνεται πώς θα γίνει σύμμαχός σας, ειδικά αν για τον πονοκέφαλό σας ευθύνεται το αλκοόλ. Δεδομένου λοιπόν ότι το αλκοόλ είναι διουρητικό, μπορεί να προκαλέσει όχι μόνο αφυδάτωση αλλά και να μειώσει το κάλιο. Οι τροφές που είναι όμως πλούσιες σε κάλιο ανακουφίζουν τον πονοκέφαλο από hangover!
  • Τσάι πιπερόριζας/ ginger
    Αποτελεί θεραπευτικό «ματζούνι» κατά της ναυτίας. Το τζίντζερ περιέχει φυσικές χημικές ουσίες που επιδρούν στο γαστρεντερικό για να υποχωρήσει η ναυτία, οι ειδικοί εκτιμούν όμως ότι επιδρά και στον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα, ώστε να αντιμετωπιστούν τα δυσάρεστα συμπτώματα.
  • Γιαούρτι
    Βοηθά στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και των αερίων. Υπάρχουν τρισεκατομμύρια βακτήρια στο έντερό μας, τα οποία βοηθούν στο να αφομοιώσουμε τις τροφές και το γιαούρτι περιέχει ορισμένα είδη από αυτά τα υγιή βακτήρια (προσοχή όμως στην επιλογή γιαουρτιού καθώς πρέπει να τα περιέχει). Το γιαούρτι αναπληρώνει τη φυσιολογική χλωρίδα στο γαστρεντερικό σωλήνα και αποκαθιστά την υγεία στην περιοχή. Τονώνει την κινητικότητα του εντέρου και γενικά δρα ευεργετικά στο πεπτικό σύστημα. Ανακουφίζει από τα αέρια, τον πόνο των εντέρων, τη δυσκοιλιότητα και το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Αυτές ήταν δέκα μόνο από τις θεραπευτικές τροφές που υπάρχουν σε προϊόντα που συναντάμε καθημερινά. Φυσικά, υπάρχουν πολλές ακόμη, τόσες που δε φτάνει το μυαλό μας να τις συγκρατήσει όλες! Η φύση είναι το καλύτερο δώρο που έχουμε και το μόνο που μας απομένει είναι να την αξιοποιήσουμε σωστά ανακαλύπτοντας όλους αυτούς τους κρυφούς θησαυρούς της! Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα έχετε κάποιο σύμπτωμα πονοκεφάλου ή ναυτίας, συμβουλευτείτε τον οδηγό μας!

Ετικέτες: , , , ,

Related Posts

Βάσια Γκουντούρα
by
Previous Post Next Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

29 shares

See You In FB