Οι top τροφές του Οκτώβρη

της Βάσιας Γκουντούρα

Ο Σεπτέμβρης θεωρείται από πολλούς ένας ακόμη μήνας του καλοκαιριού. Γι’ αυτό και ο Οκτώβρης ήρθε για να μας υπενθυμίσει πως το φθινόπωρο επιτέλους μας χτύπησε την πόρτα. Ο φθινοπωρινός μας Οκτώβρης, λοιπόν, μας χαρίζει πολλές ξεχωριστές τροφές κι αυτό το άρθρο με τη σειρά του μας τις υπενθυμίζει.
Ποιες είναι όμως αυτές;

Ρόδι: Έχει πολλά οφέλη για την υγεία, αφού είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, C, Ε, φυλλικό οξύ, σίδηρο, κάλιο, ασβέστιο και φυτικές ίνες. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ένα ρόδι καλύπτει το 40% της ποσότητας της βιταμίνης C και το 25% του φυλλικού οξέος που έχει καθημερινά ανάγκη ένας ενήλικας. Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες και η συνολική αντιοξειδωτική ικανότητά του έχει υπολογιστεί ότι είναι 2-3 φορές μεγαλύτερη από αυτήν του κόκκινου κρασιού ή του πράσινου τσαγιού. Οι πρώτες μελέτες δείχνουν ότι το ρόδι μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη καρκίνου του μαστού και του παχέος εντέρου.

Αχλάδια: Είναι από τα πιο υγιεινά σνακ που μπορείς να επιλέξεις την περίοδο αυτή, αφού αποτελούν ένα από τα φρούτα με το υψηλότερο ποσοστό φυτικών ινών, ενώ παράλληλα περιέχουν βιταμίνες C, K, B2, B3 και B6, ασβέστιο, μαγνήσιο και μαγγάνιο. Συμβάλλουν στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα και στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε σε φέτες σε σάντουιτς ή σε πράσινες σαλάτες.

Γλυκοπατάτες: Μια μεσαίου μεγέθους γλυκοπατάτα περιέχει περισσότερη από την καθημερινή ανάγκη του οργανισμού σου για βιταμίνη Α, σχεδόν το ένα τρίτο βιταμίνης C που χρειάζεσαι, αλλά και 15% της καθημερινής πρόσληψης φυτικών ινών! Τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν ολοκληρώνουν την πληθώρα θρεπτικών συστατικών τους. Οι γλυκοπατάτες είναι μια ιδανική επιλογή για άτομα με διαβήτη, δεδομένου ότι θεωρούνται τροφή χαμηλή γλυκαιμικού δείκτη.

Κολοκύθα: Πλούσια σε βιταμίνη Α, καροτονοειδή και φυτικές ίνες, η κολοκύθα αποτελεί ένα από τα καλύτερα και πιο ευεργετικά τρόφιμα του φθινοπώρου. Μπορείτε να ψήσετε τους δικούς σας σπόρους από μια νέα κολοκύθα σε ένα ζεστό φούρνο (190 ° C) για περίπου 45 λεπτά. Ακόμα, η κίτρινη κολοκύθα γίνεται πολύ ωραία σε σούπα ή πουρέ, ενώ τους κολοκυθόσπορους μπορείτε να τους προσθέστε στις σαλάτες.

Κουνουπίδι: Το κουνουπίδι έχει λίγες θερμίδες αλλά πολλά οφέλη για την υγεία μας: Πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο και φυτικές ίνες, το κουνουπίδι κερδίζει αξιωματικά μια θέση στη λίστα με τις υπερτροφές του μήνα. Οι αντικαρκινικές του ιδιότητες το κάνουν ακόμα πιο δημοφιλές, ενώ αποτελεί ισχυρό όπλο στην τόνωση του ανοσοποιητικού. Μαγειρέψτε το όσο το δυνατόν λιγότερο και για να σώσετε τις θρεπτικές του ουσίες και για να γλιτώσετε από τη γνωστή μυρωδιά.

Λάχανο και Λαχανάκια Βρυξελλών: Τώρα που χορτάσατε τις χωριάτικες με τις ντομάτες και τα κρεμμύδια, ήρθε η ώρα να βάλετε λίγο λάχανο στη σαλάτα σας. Αποτελεί μια πολύ καλή πηγή βιταμίνης C, φυτικών ινών και Καλίου, τονώνοντας το ανοσοποιητικό και ευεργετώντας το πεπτικό. Όπως και το μπρόκολο, υποστηρίζεται ότι έχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Εκτός από τη σαλάτα, μπορείτε να το προσθέσετε σε σάντουιτς ή στο burger σας. Παράλληλα, τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά, ενώ παράλληλα προστατεύουν από την καρδιαγγειακή νόσο και από καρκίνο του παχέος εντέρου.

Παντζάρι: Το πλούσιο χρώμα του παντζαριού είναι ένα πολύ καλό σημάδι για τα οφέλη του. Είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, παρόμοιες με αυτές του ροδιού και των μύρτιλων. Ψήστε το, κάντε το πουρέ ή προσθέστε το ωμό στη σαλάτα σας για περισσότερα οφέλη.

Αυτές και άλλες τόσες πολλές ξεχωριστές τροφές περιλαμβάνει ο «κήπος» μας. Ας σκύψουμε να κόψουμε και εμείς τις τροφές που ταιριάζουν στην κουζίνα μας, έτσι ώστε να έχουμε όλοι μας ένα γλυκό και γευστικό Οκτώβρη!

Ετικέτες: , , , , ,

Related Posts

Βάσια Γκουντούρα
by
Previous Post Next Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

17 shares

See You In FB